Інклюзивне навчання






Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП. Досвід вчителів


https://nus.org.ua/articles/yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-dlya-ditej-z-oop-dosvid-vchyteliv/



https://www.facebook.com/nus.org.ua/videos/703700613789397/?
hc_ref=ARSMePzs9YkenqfLmDFTy6J2Pd4uFM8w3-FJk2vr9dR0Hm3npCjvPfJOKNXzRmyNNkw




9 відео і 6 посібників про інклюзію, які можна використовувати на уроці


https://nus.org.ua/articles/9-video-i-6-posibnykiv-pro-inklyuziyu-yaki-mozhna-vykorystovuvaty-na-urotsi/



Зразки протоколів


Протокол № 1
засідання  команди  психолого-педагогічного індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами  П.І.Б.
______________________ЗОШ І-ІІІ ступенів  №
від 10.09.2019 р.


Присутні :
______________,заступник  директора з НВР ;
______________,асистент учителя;
 _____________,практичний психолог;
______________,вчитель- логопед;
______________,вчитель- дефектолог.
Порядок денний
1.     Встановлення контакту між усіма учасниками супроводу дитини.
2.     Визначення обсягу роботи та послідовності освітнього процесу.
3.     Підготовка необхідної документації та складання графіку роботи
( робочі навчальні плани, кадрове забезпечення тощо).

Слухали ЗДНВР  _________________, яка познайомила присутніх між собою. Оголосила мету та завдання роботи в інклюзивних класах  на 2019-2020 навчальний рік   у _________загальноосвітній школі  І-ІІІ ступенів № __. Згідно наказу МОН № 855 від 11.09.2009 р. « Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»,  наказу МОН  від 25.06.2018 №693  « Про затвердження типових освітніх програм  спеціальних закладів загальної середньої освіти  І ступеня для дітей із особливими освітніми потребами», Постанови КМУ № 872 від 15.08.2011 р. «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», згідно з Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778 , відповідно наказу по школі  від 29.08.2019 року  № 168
 затверджено    годин для інклюзивного навчання учнів відповідно до кількості предметів інваріантної складової робочого навчального плану цих класів.
 Ухвалили: інформацію  взяти до відома.
Слухали : ЗДНВР ___________________
    Для створення оптимальних умов оволодіння навчальним матеріалом з учнями, які потребують розумового розвитку, проводяться індивідуальні заняття з корекції розвитку,  корекції мовлення, розвитку мовлення.
.
Корекційно - розвиткові заняття
11 год( на 2 учнів)
Корекційно - розвиткові заняття
Корекція  розвитку
2+2
 Корекція мовлення
2+2
2+1

Ухвалили: погодитися з розподілом годин на корекційні заняття.
    Слухали : ___________________ ЗДНВР, яка ознайомила присутніх  із переліком документів для організації роботи в інклюзивному класі:
Довідка обстеження психолого – медико - педагогічною комісією;
-  заяви батьків;
- наказ по школі;
- індивідуальний навчальний план;
- програмове та кадрове забезпечення;
- розклад навчальних занять.

 Ухвалили: 1.Інформацію взяти до відома;
                   2. Розклад навчальних занять ухвалити.




Голова зборів
Секретар


Протокол № 2
засідання  команди  психолого-педагогічного індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами  П.І.Б.
______________________ЗОШ І-ІІІ ступенів  №
від 08.10.2019 р.
 Присутні :
______________,заступник  директора з НВР ;
______________,асистент учителя;
 _____________,практичний психолог;
______________,вчитель- логопед;
______________,вчитель- дефектолог.



Порядок денний
1. Розробка та затвердження індивідуальної програми розвитку та супроводу дитини з особливими потребами та узгодження із батьками, спеціалістами.

Слухали : ЗДНВР______________  , яка ознайомила присутніх з правилами складання індивідуальної програми розвитку та супроводу дитини з особливими потребами та запропонувала надати свої пропозиції для цієї програми всім працюючим із  дітьми з ООП.
Виступили:
·         асистент вчителя ___________________________;
·          класний  керівник:2-А класу -  _______________;
·         вчителі – логопед та дифектолог_______________;
·          психолог -________________________________.
Ухвалили:
 затвердити індивідуальні програми розвитку та супроводу дітей з особливими потребами.



Голова зборів
Секретар




Протокол № 3
засідання  команди  психолого-педагогічного індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами  П.І.Б.
______________________ЗОШ І-ІІІ ступенів  №
від 26.12.2019 р.
                                                                                                         

Місце проведення: 

Присутні:
Головуючий:  директор П.І.Б.;
Секретар: П.І.Б.
Члени комісії:
1.     заступник директора з НВР                    П.І.Б.
2.     класний керівник  2- В класу                 П.І.Б.
3.     асистент вчителя                                     П.І.Б.
4.     асистент вчителя                                     П.І.Б.
5.     мама учениці                                           П.І.Б.

Всього: 7  чоловік
Порядок денний:

     Обговорення результатів корекційно – розвивальної роботи з ученицею 2-В класу П.І.Б. в І семестрі 2019 – 2020 н.р..

Виступили:

1.           Класний керівник 2 – В класу П.І.Б.., яка повідомила, що П.І.Б. навчальний матеріал за І семестр 2019 – 2020 н.р. засвоїла в повному обсязі. Має довільну зорову та слухову пам'ять.  На уроках працює не вповну міру своїх сил. Добре читає і розуміє прочитане, списує тексти,  уміє будувати зв’язні висловлювання. Мислення переважно образне, потребує розвитку логічного мислення. Письмові роботи виконуються не досить акуратно і каліграфічно,  не дотримується правил оформлення  письмових робіт.
     Основний матеріал з математики засвоїла на середньому рівні. Виконує завдання в межах вивченого матеріалу за алгоритмами з частковою допомогою асистента.
      Особливо виникають труднощі на уроках ОТМ та трудового навчання.
2.           Асистентів вчителя П.І.Б., які повідомили, що Василіса надає перевагу урокам читання, математики  та Я досліджую світ.  Найменше  їй подобаються уроки праці та образотворчого мистецтва. Поведінка у Василіси  емоційна, може відволікатися на уроках. Спостерігається плавне, чітке,  бігле читання. Списує тексти самостійно, але має труднощі з орієнтуванням у зошиті та дуже погана каліграфія. Розв’язує задачі з частковою допомогою асистента. Охоче приймає участь у різного роду групових завдань.
3.           Вчитель – дефектолог П.І.Б.,  яка у своєму виступі зазначила, що Василіса з бажанням відвідує корекційні заняття, але виникають труднощі під час виконання завдань з логічним навантаженням. Словниковий запас відповідає віковій нормі, розуміє суть прочитаного тексту. Зорове сприймання в межах вікової норми. Дитина легко виконує більшість завдань. Відмічаються  порушення тонкої ручної моторики при письмі, графомоторні навички сформовані на середньому рівні. У Василіси спостерігаєься суттєвий прогрес з  слухового сприймання, розвитку умінь усвідомленого сприйняття мовних елементів, розвитку мовленнєвої уваги та пам'ять.
4.           Мити учениці П.І.Б. , яка зазначила, що Василіса із задоволенням відвідує школу. У дитини помічається значний прогрес у навчальній та емоційно – вольовій сфері.


Вирішили: 
1.    Вважати динаміку розвитку та навчання за І семестр 2019 – 2020 н.р., учениці 2-В класу П.І.Б. позитивною.
2.     Основними корекційно – розвивальними завданнями на ІІ семестр 2019 – 2020 н.р. вважати:
-         Дозування психоемоційного навантаження в освітньому процесі;
-         Корекція недоліків емоційно – особистісного розвитку;
-         Підвищення рівня розумового розвитку:
-         Корекція мовленнєвого розвитку;
-         Соціальну адаптацію.
3.      Залишити  індивідуальну програму розвитку без змін.
4.     Рекомендувати батькам звернутися до інклюзивно-ресурсного центру консультації та уточнення програми навчання. 


За – 7 чоловік
Утрималося – 0 чоловік
Проти – 0 чоловік


Головучий                                                                П.І.Б.

Секретар                                                                    П.І.Б.





Перелік документів з організації інклюзивного навчання
( … ПІБ учня, клас)

1. Титульна сторінка.
2. Наказ "Про введення посади асистента вчителя" .
3. Наказ про організацію інклюзивного навчання у поточному навчальному році.
4. Наказ про створення команди психолого-педагогічного супроводу учня з ООП.
5. План роботи команди психолого-педагогічного супроводу учня з ООП.
6. Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу учня з ООП.
7. Копії висновку інклюзивного ресурсного центру (ІРЦ) для кожного з учнів з особливими освітніми потребами.
8. Копії заяв батьків про зарахування дитини до школи.
9. Індивідуальний розклад корекційно-розвиткових занять учнів ___ класу з організацією інклюзивного навчання на 201_-201_ навчальний рік.
10. Посадова інструкція ассистента вчителя.
11. Договір про залучення фахівців на громадських засадах (для асистентів дитини).
12. Посадова інструкція асистента дитини.
13. Трудові угоди про залучення фахівців (в разі потреби).
14. Інструкція з охорони праці для вчителів, психолога, логопеда.
15. Таблиця координації діяльності учителя, асистента вчителя.
16. Індивідуальні програми розвитку учнів ____ класу з організацією інклюзивного навчання на 201_- 201_ навчальнийрік, в т.ч.
- Індивідуальні навчальні програми учнів ____ класу з організацією інклюзивного навчання на 201_- 201_ навчальнийрік
- Індивідуальні навчальні плани учнів ___ класу з організацією інклюзивного навчання на 201_-201_ навчальнийрік
- Індивідуальні програми корекційно – розвиткової роботи практичного психолога на 201_-201_ навчальнийрік

- Індивідуальні програми корекційної роботи вчителя корекційно-розвиткових занять на 201_-201_ навчальний рік 




ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у ЗНЗ
Додаток ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ


Про організацію інклюзивного навчання в ЗНЗ


Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків


"Основа": досвід школи без обмежень



Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.