НУШ


Нова Українська школа







НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА 


Задачі, які повинен уміти вирішувати вчитель нової формації


  • Учити новому мисленню, методам пізнання й самоорганізації;
  • Уміти підвести до дверей, дати ключ і навчити учня як учасника освітнього процесу користуватись цим інструментом. Пам'ятати: ніхто, крім самого учня, не зможе ввійти у світ знань;
  • Навчити учня самостійно розглядати явища цілісно й у динаміці;
  • Навчити учня самоорганізації та показати йому реальний шлях до самореалізації по спіралі:







Нова українська школа: стратегія змін
в освіті України

Концептуальні засади реформування середньої освіти
Ø затвердити проект нового базового закону «Про освіту»;
Ø побудувати суспільство освіченого загалу;
Ø зупинити падіння якості та доступності освіти;
Ø орієнтувати її зміст на компетентності;
Ø «перенавчити» учителів;
Ø змінити структуру школи;
Ø забезпечити ці перетворення ресурсами.
При цьому – зберегти все найкраще, що є в українській школі

Передумови реформи
*    проблеми в навчанні
*    перевантаженість предметами
*    суто навчальний матеріал
*    випускник нашої української школи не вміє застосувати здобуті знання у житті

Метою середньої школи є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка
ü усвідомлює себе громадянином України
ü здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою
ü має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя
ü готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності
   Випускники нової школи – освічені українці, всебічно розвинені,   
   відповідальні громадяни, патріоти, здатні до інновацій

ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИ
*    новий зміст освіти -  формування компетентностей  -  успішна самореалізація;
*    педагогіка партнерства: учень, учитель, батьки;
*    умотивований учитель    +   свобода творчості    +   професійний розвиток;
*    потреби учня  -    дитиноцентризм;
*    наскрізний процес виховання, який формує цінності;
*    нова структура школи   +   новий зміст    =  компетентності для життя;
*    децентралізація   +  ефективне управління =       реальна автономія школи;
*    справедливий розподіл публічних коштів   -    рівний доступ до якісної освіти


Нова школа – «педагогіка партнерства»
Основні принципи цього підходу:
§  повага до особистості;
§  доброзичливість і позитивне ставлення;
§  довіра у відносинах, стосунках;
§  діалог – взаємодія – взаємоповага;
§  розподілене лідерство (активність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
§  принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність
§  прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).


Нова школа потребує нового вчителя,
який може стати агентом змін
ü академічна свобода
ü матеріальне стимулювання
ü готувати власні авторські навчальні програми
ü активно виражати власну фахову думку
ü власноруч обирати підручники, методи,
стратегії, способи і засоби навчання

Учитель в індивідуальній освітній траєкторії дитини – коуч, фасилітатор, тьютор, модератор

Педагог у ХХІ столітті – це насамперед компетентний фахівець із чіткою орієнтацією на професійний та особистісний розвиток і саморозвиток,
здатний демонструвати високий рівень культури стосунків, культури співпраці, культури комунікування із суб'єктами педагогічного процесу.

Філософія нової української школи
*    засади особистісно орієнтованої моделі освіти;
*    урахування вікових особливостей фізичного, психічного і розумового розвитку дітей;
*    заохочення інклюзивна освіти;
*    життя нової школи буде організовано за моделлю поваги до прав людини, демократії, підтримки добрих ідей.





НОВА СТРУКТУРА ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗБІЛЬШИТЬСЯ ДО 12 РОКІВ
Початкова освіта (тривалість чотири роки)
Базова середня освіта, яка здобувається в гімназії (тривалість п’ять років)
Профільна середня освіта, яка здобувається в ліцеї або закладах професійної освіти (тривалість 3 роки)

  ПОЧАТКОВА ОСВІТА
Перший цикл –  адаптаційно-ігровий (1-2 класи)
Другий цикл –  основний (3-4 класи)
 БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
Перший цикл –  адаптаційний (5-6 класи)
Другий цикл –  базове предметне навчання (7-9 класи)
 ПРОФІЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
Академічне спрямування навчання
Професійне спрямування навчання

АВТОНОМІЯ ШКОЛИ І ЯКІСТЬ ОСВІТИ
ü формувати освітні програми,
ü складати навчальні плани і програми
ü обирати підручники, методики навчання і виховання
ü засновники школи контролюватимуть освітню
та фінансово-господарську діяльність закладу
ü колегіальним органом батьківського самоврядування закладу освіти в новій школі є батьківська рада


Автономія у визначенні змісту освіти
РЕФОРМА НА ДЕСЯТИРІЧЧЯ







Збільшиться кількість моделей
підготовки вчителя та підвищення кваліфікації

Форми підвищення кваліфікації
Традиційні:
Очна (денна)
Заочна
Дистанційна


Дуальна форма освіти в
системі післядипломної педагогічної освіти
(із стажуванням)

Просторове і часове поєднання за принципом 50% на 50% навчання у навчальному закладі та стажування/практична частина в освітньо-культурологічних, навчальних закладах, на підприємствах
тощо.
Здобувачі освіти –  слухачі,  які навчаються в навчальних закладах усіх рівнів освіти, за будь-якою формою здобуття і видом освіти, під час стажування/навчання на підприємствах/закладах відвідують практичні заняття, що відповідає їх професійним запитам та обов’язковим виконанням індивідуального плану

Дорожня карта –
матриця підвищення кваліфікації слухача
Містить заходи,
необхідні для професійного розвитку педагога,
форми роботи,
виконання
навчального плану курсів.
Розробляється з урахуванням обсягу загальної кількості годин навчально-тематичного плану (72 год, 108 год, 144 год) й містить дві частини:
I - заняття в курсовій групі (на базі МОІППО або ресурсного центру);
II - самостійна робота (навчання/стажування);


Дуальна форма освіти
Логістика:  модель № 1
І сесія
3 дні теоретичної частини в МОІППО (24 год. фаху)
 12 год. – стажування/навчання на базі навчальних закладів району/міста; відділу освіти тощо із залученням місцевих фахівців, учителів-практиків (за власним вибором слухача)
            Усього 36 год.

ІІ сесія
1 день   (8 год.)  – стажування/навчання в МОІППО;
 (28 годин) – на базі навчальних закладів,  відділу освіти тощо. Усього 36 год.
ІІІ сесія
14 год. – на базі відділу освіти, навчальних закладів тощо;
3 дні  в МОІППО (22 год.) – навчальні заняття, захист курсових робіт, вихідне діагностування, конференція з обміну досвідом).
Усього 36 год.
           Напрями курсів за дуальною формою
«Керівники гуртків художньо-естетичного напряму»
«Керівники гуртків образотворчого та декоративно-прикладного мистецтв»
«Керівники туристських гуртків»
АБО інші педагогічні працівники та керівні кадри (на замовлення району/міста)

Можливість працювати й здобувати освіту
Термін: 3,5 місяців,
7 місяців або
навчальний рік

(у залежності від кількості занять на тиждень).

Вечірня форма
Заняття за вечірньою формою у більшості випадків не співпадає в часі з роботою на підприємстві/закладі, що є важливою перевагою підвищення кваліфікації за цією формою.
Вечірня (друга половина дня) форма
3-тижневі курси
(108 год.)
двічі на тиждень
Наприклад, «Директори, інструктори, інженери, відповідальні за охорону праці в ЗНЗ області»
І модель
(друга половина дня)
Середа
з 14:00 до 17:00
П'ятниця
з 13.00 до 17.10 
триватимуть
3,5 місяці.
Вечірня форма
ІІ модель
Заняття 2 рази
на тиждень
середа
з 16:00 до 20:00;
 п’ятниця
з 16:00 до 20:00 і триватимуть 2,5 місяці
ІІІ модель
Заняття 1 раз
на тиждень
п’ятниця 
з 15.00 до 18.00 і розраховані
на 7,5 місяців (січень–вересень).
У вільний від роботи час
ІV модель
2 рази
на місяць
(2-тижневі)
субота з 9.00 до 14.30  і розраховані
на 4,5 місяці.
КЕЙС-КУРСИ: СУТЬ ТА ЛОГІСТИКА
        (індивідуальний освітній маршрут педагога)
162 години (108 академічних, 54 самостійна робота) за 1-2 роки навчання
Потрібно засвоїти не менше 4 кейсів
1- соціо-гуманітарний, обов'язковий (3 дні, 24 ауд. год., очний формат)
2- фахових, на вибір (по 3 дні, по 24 ауд. год., 18 самостійна робота)
1- психолого-педагогічний, на вибір (3 дні, 24 ауд. год., 18 самостійна робота)
Підсумкова конференція, участь обов'язкова (12 годин, грудень місяць) – презентація результатів (виступ, майстер-клас, презентація проекту, елементи навчальних занять, відкритий урок, захід тощо)
Підсумкові роботи слухачів, які отримають високу оцінку можуть бути зараховані як власні методичні розробки педагогів, які претендують на звання «учитель-методист».
За результатами засвоєння програми кейсу педагог отримує сертифікат.
Після закінчення реалізації ІОМ слухач обмінює отримані сертифікати на свідоцтво про підвищення кваліфікації установленого зразка



Перша фаза
(2016-2018 рр.)
Друга фаза
(2019-2022 рр.)
Третя фаза
(2023-2029 рр.)
Графік упровадження:
2018 –до 1 кл.
2022 – запуск базової середньої освіти
2027 – запуск профільної школи

2029 – перший 12-й кл.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.